سرلشکر سلامی: از طرح انزوای دشمنان خارج شده‌ایم اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار از درگیری‌های سودان | نیروهای پشتیبانی سریع بر کاخ ریاست جمهوری مسلط شدند

  • کد خبر: ۱۵۹۱۹۴
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
آخرین اخبار از درگیری‌های سودان | نیروهای پشتیبانی سریع بر کاخ ریاست جمهوری مسلط شدند
در حالی که منابع خبری از ادامه درگیری‌های مسلحانه خشونت‌آمیز در سودان و تسلط نیروهای پشتیبانی سریع بر کاخ ریاست جمهوری در خارطوم خبر می‌دهند برخی منابع رسمی نیز از موافقت طرف‌های درگیر با پیشنهاد سازمان ملل برای اجازه خروج غیرنظامیان و برقراری وضعیت بشردوستانه از مناطق درگیری خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، منابع مطلع اعلام کردند که همزمان با ادامه درگیری‌ها ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور با پیشنهاد سازمان ملل برای اجازه خروج غیرنظامیان و وضعیت بشردوستانه از مناطق درگیری موافقت کردند.

نیرو‌های پشتیبانی سریع در این باره اعلام کردند که پیشنهاد سازمان ملل به مدت ۴ ساعت اجرایی می‌شود و شامل ایجاد مسیر‌های امن برای خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری است.

این نیرو‌ها همچنین اعلام کردند که تسلط کاخ ریاست جمهوری سودان را به دست گرفته‌اند.

در مقابل برخی منابع نیز از تشدید درگیری‌ها در اطراف مقر ریاست نیرو‌های پشتیبانی سریع در شهر «الأبیض» در غرب سودان خبر داده‌اند.

ارتش سودان نیز اعلام کرد: ما کنترل فرودگاه «مروی» را به دست گرفته‌ایم و دلیل کند بودن روند حملات به نیرو‌های پشتیبانی سریع حفاظت از جان غیرنظامیان است.

در همین راستا، مشاور فرمانده کل ارتش سودان نیز به شبکه الجزیره گفت: برخی از رهبران شبه نظامیان پشتیبانی سریع تسلیم شدند و برخی دیگر فرار کرده‌اند.

همزمان خبرگزاری فرانسه گزارش داد که رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حل و فصل بحران سودان قرار است بلافاصله به خارطوم سفر کند.

سودان برای دومین روز متوالی شاهد درگیری‌های خشونت آمیز و اتهامات متقابل بین نیرو‌های پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» و نیرو‌های ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» است.

کمیته مرکزی پزشکان سودان آخرین آمار درگیری‌های آغاز شده از صبح شنبه تا امروز بین نیرو‌های ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع در شهر خارطوم و برخی دیگر از مناطق این کشور را ۵۶ کشته و ۵۹۵ زخمی اعلام کرد.

درپی تشدید این درگیری‌ها، روسای جمهور مصر و سودان جنوبی برای میانجیگری بین طرف‌های درگیر در سودان اعلام آمادگی کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->